Lluís To Figueras

Nom i cognoms: Lluís To Figueras

Categoria i afiliació: Professor Història Medieval (Universitat de Girona)

Curriculum

Lluís To Figueras és professor d’Història Medieval a la Universitat de Girona. Prèviament havia estat professor ajudant a la Universitat de Barcelona (1984-1989) i maître de conférences a la Universitat François Rabelais de Tours (1989-1990). Va realitzar una maîtrise en Història Medieval a la Universitat de Tolouse-Le Mirail (1984) i es va doctorar a la Universitat de Barcelona el 1989. Durant el curs 2009-2010 va ser membre de l’escola d’estudis històrics de l’Institute for Advanced Study, a Princeton, i ha estat Visiting Fellow del Claire Hall College a Cambridge (2017-2018). Les seves recerques s’han centrat en les estructures familiars a la Catalunya dels segles X al XII –tema al qual va dedicar la seva tesi doctoral– i en la pagesia de remença i els masos dels dominis senyorials durant la baixa edat mitjana. La seva recerca actual s'ocupa de la comercialització i el consum dels productes tèxtils a Catalunya durant els segles XIII-XIV, especialment a partir dels arxius de Vic i Girona.