Víctor Farías Zurita

Doctor en Història

Nom i cognoms: Víctor Eduardo Farías Zurita

Categoria i afiliació: Professor agregat. Departament d'Humanitats - Institut Universitari d'Història Jaume Vicens Vives, Universitat Pompeu Fabra

Dades de contacte: victor.farias@upf.edu. Universitat Pompeu Fabra. Ramon Trias Fargas, 25-27, 08005 Barcelona

Curriculum:

Víctor Farías Zurita va néixer l'any 1961 a Santiago de Xile i s'educà a la República Federal d'Alemanya. Estudià Història Medieval, Història Moderna i Germanística a la Technische Universität Berlin, a la Freie Universität Berlin i la Universitat de Barcelona. Es llicencià en Història Medieval per la Universitat de Barcelona. Fou becari de doctorat de la Universität Hagen (Alemanya) i es doctorà l'any 1999 en Història per l'Institut Universitari d'Història Jaume Vicens i Vives de la Universitat Pompeu Fabra amb una tesi que es titula Poblamiento y sociedad en el noreste catalán. Siglos XI-XIII. Imparteix docència a la Facultat d'Humanitats de la Universitat Pompeu Fabra i a l'Institut Universitari d'Història Jaume Vicens i Vives des de l'any 1995. Actualment és professor agregat d'Història Medieval al Departament d'Humanitats de la Universitat Pompeu Fabra. Ha col·laborat com a professor visitant i investigador en diverses universitats i institucions acadèmiques espanyoles, nordamericanes, franceses, xilenes i alemanyes. Ha participat en diversos projectes de recerca europeus, espanyols i catalans. Els seus principals temes de recerca són la història de les estructures de poblament rural mediterrani; la urbanització a petita escala: les petites ciutats a la Catalunya medieval; el treball amb les fonts medievals: els notaris i els registres notarials de la Catalunya medieval; la convivència de cristians, jueus i musulmans a la Península Ibèrica medieval i moderna, i la història de les cultures medievals.

Publicacions més rellevants:

- « Las villas de la Cataluña Vieja y su mercado. Una contribución a la historia de una institución señorial (siglos XI-XIV) », Renda i fiscalitat a la Catalunya Baixmedieval. Estudis dedicats a Manuel Sánchez Martínez, ed. Jordi Morelló Baget, Pere Ortí Gost, Pere Verdés Pijuan, Consejo Superior de Investigaciones Científicas-Institució Milà i Fontanals, Barcelona, 2018, p. 553-601

- «Sutzura e viltat carnal. The Place of Sin and Lust in the Treatises of the Franciscan Francesc Eiximenis (c. 1400)», The Friars and their Influence in Medieval Spain, ed. Francisco Garcia-Serrano, Amsterdam University Press, Amsterdam, 2018, p. 221-245

- «Las villas de la Catalunya Vella. La construcción de una red urbana medieval (circa 1150 - circa 1350)», Dynamiques du monde rural: échanges, prélèvements et consommation en Méditerranée ocidentale, ed. Monique Bourin, François Menant, Lluís To Figueras, École Française de Rome, Roma, 2013, p. 23-38

El mas i la vila a la Catalunya medieval. Els fonaments d’una societat senyorialitzada (segles XI-XIV), Publicacions Universitat de València, València, 2009

Enllaços:

Investigadors