Joan Ferrer Godoy

Arxiver

Nom i cognoms: Joan Ferrer i Godoy

Categoria i afiliació: Arxiu Històric de Girona, Universitat de Girona

Dades de contacte: jferrergo@gencat.cat / joferrergo@gmail.com

Curriculum:

Llicenciat en Geografia i Història (UB, 1985-1991), especialitat en Història Medieval. Màster en Arqueologia Medieval (UB, 1993-1995). Màster en iniciació a la recerca en humanitats, història, art, filosofia, llengua i literatura (UdG, 2013-2014). Director de l’Arxiu Comarcal del Ripollès (2001-2013). Director de l’Arxiu Històric de Girona (2013-actualitat). La línia de recerca està centrada en l’estudi de l’economia productiva i comercial d’una vila monàstica (Sant Joan de les Abadesses) durant la baixa edat mitjana (concretament, el segle XIV), l’anàlisi de les relacions (connexions) entre l’abadia i la vila (mercaders, menestrals, mercats...) i la ruralia de la vall, a més dels territoris de la jurisdicció del cenobi.

- « La creu processional del monestir de Sant Joan de les Abadesses », Annals de l'Institut d'Estudis Gironins, 59, 2018, p. 253-284

- Actes i resolucions: Sant Joan de les Abadesses en època moderna (1635-1859), Fundació Noguera, Barcelona, 2013

- Diplomatari del monestir de Sant Joan de les Abadesses (995-1273), Fundació Noguera, Barcelona, 2009

- « Les notes marginals dels llibres de registres parroquials de Sant Joan de les Abadesses, Sant Martí d'Ogassa i Sant Martí de Surroca », Annals 2005-2006 del Centre d'Estudis Comarcals del Ripollès, 2007, p. 65-85