Eduard Juncosa

Nom i cognoms: Eduard Juncosa Bonet

Categoria i afiliació: Professor ajudant

Dades de contacte: ejuncosa@ucm.es. Dpto. Historia de América y Medieval y Ciencias Historiográficas – Facultad de Geografía e Historia – Universidad Complutense de Madrid)

Llicenciat en Història per la Universitat de Barcelona (2003, amb premi extraordinari), en Ciències Polítiques i de l'Administració per la  Universidad Complutense de Madrid (2008, amb premis extraordinari i nacional) i doctor en Història Medieval per la mateixa universitat (2014, amb premi extraordinari i menció europea), des de l'any 2008 és professor ajudant al Departament d'Història Medieval de la UCM. Les seves línies d'investigació se centren en les relacions entre els poders civil i eclesiàstic, les teories i formes polítiques, les institucions representatives, els rituals i cerimònies, les imatges del poder... en el marc de la Corona d'Aragó durant la Plena i la Baixa Edat Mitjana, temàtiques que ha desenvolupat en el marc de diversos projectes d'investigació i accions integrades en l'àmbit estatal i europeu, els resultats de les quals s'han difòs tant a través d'articles en revistes especialitzades i capítols d'obres col·lectives, com mitjançant la participació en congressos i seminaris nacionals i internacionals.

Publicacions

- «El arte como medio de expresión del conflicto político. El tapiz de las Potestades o de la Buena Vida», en José Manuel Nieto Soria y Óscar Villarroel González (coords.), Comunicación y conflicto en la cultura política peninsular (siglos XIII-XV), Sílex, Madrid, 2018, p. 421-456.

- «De l'obrador al Consell. La actividad política de menestrales y artistas en las ciudades catalanas bajomedievales», en Jesús Ángel Solórzano Telechea y Arnaldo Sousa Melo (eds.), Trabajar en la ciudad medieval europea, Instituto de Estudios Riojanos, Logroño, 2018, p. 315-348.

- «De Eiximenis a Guicciardini. Reflexiones en torno a la ciudad desde dos orillas del Mediterráneo», Alice Carette et alii (dirs.), Italie et Espagne entre Empire, cités et États. Constructions d’histoires communes (xve-xvie siècles), Viella, Roma, 2017, p. 271-285.

- Estructura y dinámicas de poder en el señorío de Tarragona. Creación y evolución de un dominio compartido (ca. 1118-1462), Consejo Superior de Investigaciones Científicas-Institució Milà i Fontanals, Barcelona, 2015.

- “Muyren los traydors! La lucha de bandos en la Tarragona medieval”, Hispania. Revista española de Historia, LXXV (2015), pp. 441-466.

- «Pensar el pacto en la Corona de Aragón: Francesc Eiximenis y el Dotzè del Crestià», François Foronda (dir.), Avant le contrat social. Le contrat politique dans l’Occident médiéval (xiiie-xve siècle), Publications de la Sorbonne, Paris, 2011, p. 451-480.

Enllaços: