Jordi Morelló Baget

Doctor en Història Medieval

Nom i cognoms: Jordi Morelló Baget

Categoria i afiliació: Doctor en Història Medieval.

Dades de contacte: jmorellobaget@gmail.com

Curriculum:

Jordi Morelló Baget (Reus 1967) es va doctorar en Història Medieval a la Universitat de Barcelona el 1998. Ha treballat com a professor  ajudant a la Universitat de les Illes Balears (2000-2005) i com a investigador Ramón y Cajal a la Institució Milà i Fontanals, pertanyent al Centro Superior de Investigaciones Científicas de Barcelona (2008-2013). Ha estat membre col·laborador de nombrosos projectes de recerca I+D i és autor de diversos llibres i d’una setantena d’articles publicats en diferents revistes i obres col·lectives. La seva recerca s’ha focalitzat en l’estudi de la fiscalitat i les finances dels municipis baixmedievals de Catalunya (Camp de Tarragona, baronia de la Llacuna) i també de les Illes Balears. En els darrers anys ha optat per l’estudi dels impostos sobre el clero i les relacions fiscals Església-Monarquia en l’àmbit de la Corona d’Aragó. Actualment és membre de l’equip del Projecte dirigit per la IP Ana Rodríguez  “Petrifying Wealth. The Southern European Shift to Masonry as Collective Investment in Identity, c.1050-1300”, finançat pel Consell Europeu d’Investigació (ERC) en el marc del programa d’investigació i innovació Horizon 2020 de la Unió Europea (nº 695515).

- « En torno a la disyuntiva décima/subsidio en Castilla y la Corona de Aragón durante la baja Edad Media», Hispania, 77/257 (2017), pp. 643-671

- « Agli albori dell’istituzionalizzazione del microcredito sui cereali: l’insediamento delle Arcas di misericordia e dei pósitos municipali nel Basso Medioevo ispanico », en I. Checcoli (ed.), I Monti frumentari e le forme di credito non monetarie fra Medioevo ed Età Contemporanea, il Mulino, Bologna, 2015, p. 391-425.

(ed.), Financiar el reino terrenal. La contribución de la Iglesia a finales de la Edad Media (s. XIII-XVI), IMF-CSIC, Barcelona, 2013

Municipis sota la senyoria dels creditors de censals: La gestió del deute públic a la baronia de la Llacuna (segle XV), Fundació  Noguera, Barcelona, 2008

- Fiscalitat i deute públic en dues viles del Camp de Tarragona: Reus i Valls, segles XIV-XV, IMF-CSIC, Barcelona, 2001

Enllaços: