Seminaris d'Estudis Medievals d'Hostalric (2008-...)

Seminari  organitzat bianualment per l’Ajuntament d’Hostalric i l’Arxiu Històric Hostalric amb la col.laboració de l’Institut de Recerca Històrica i Refiscat. El seminari combina ponències convidades i comunicacions.

Tots els cartells i publicacions resultants dels seminaris: https://www.hostalric.cat/ca/inici/pagina/361

VI Seminari d'Estudis Medievals d'Hostalric (15-16 novembre 2018): Les crisis a l'Edat Mitjana

Ponències:

Pere Verdés Pijuan (IMF-CSIC): « Revisitant la crisi baixmedieval a Catalunya: alguns indicadors fiscals i financers»

Rosa Alcoy (Universitat de Barcelona): « Les crisis de l'art i l'art en temps de crisi a la Catalunya dels segles XIV i XV. Algunes reflexions i interrogants »

Pere Benito (Universitat de Lleida): « Les crisis econòmiques medievals entre les teories dels cicles i la praxis historiogràfica »

Xavier Renedo (Universitat de Girona): « El "Dotzè del Crestià" i el "Llibre dels àngels" i la crisi política de l'estiu del 1391 »

V Seminari d'Estudis Medievals d'Hostalric (17-18 novembre 2016): Històries del dia a dia a l'Edat Mitjana

Ponències:

Alejandro Martínez Giralt (Universitat de Girona): «Sobre el dia a dia de l’alta noblesa medieval»

Rosa Lluch (Universitat de Barcelona): «La vida als masos de la Catalunya vella a l’edat mitjana»

Rosa Alcoy Pedrós (Universitat de Barcelona): «Temps i espais quotidians en la pintura catalana del gòtic: impossibilitats, transicions i interrupcions del dia a dia»