19è Seminari d'història medieval a la Universitat de Girona. Curs 2022-23

SHM22-23 Sencer
  • 21 d’octubre de 2022 Gonçalo Melo da Silva (Universidade Nova de Lisboa), “Las puertas del Mar Océano. Las villas y ciudades portuarias del Algarve (1249-1521): Fuentes, resultados y desafios”.
  • 4 de novembre de 2022 Li Tang (University of Cambridge), “From Mediterranean to China: Trade Relations, Cultural and Religious Encounters along the Silk Road in Medieval Times”.
  • 16 de desembre de 2022 Tanja Skambraks (Universität Mannheim), “The material culture of accounting. Tally sticks and their use in medieval and early modern Europe”.
  • 13 de gener de 2023 Marta Sancho i Planas (Universitat de Barcelona), “La muntanya com a alternativa per a les primerenques comunitats monàstiques: resultats de la recerca arqueològica a Santa Cecília dels Altimiris (segles VI-VII)”.
  • 24 de febrer de 2023 Sandra de La Torre Gonzalo (Universidad de Valladolid), “Capital social y capital económico: contornos de una élite mercantilizada en el reino de Aragón hacia 1400”.
  • 17 de març de 2023, Xavier Costa Badia (Universitat de Barcelona), “Entre el Cel i la Terra. El rol dels monestirs en la societat dels comtats catalans als segles IX i X”.
  • 28 d’abril de 2023 Guillermo Tomás Faci (Arxiu de la Corona d’Aragó), “Elecciones lingüísticas e identidad política en el reino de Aragón (siglos XIII-XIV)”.
  • 5 de maig de 2023 Claire Soussain (Université du Littoral Côte d’Opale), “Les juifs dans les territoires de la Couronne d’Aragon après 1391, entre reconstruction et vulnérabilité”.

Organitzat pel Grup de Recerca consolidat i unitat associada al CSIC «Renda Feudal i Fiscalitat a la Catalunya Baixmedieval» (2017 SGR 1068), la Institució Milà i Fontanals (CSIC), el Centre de Recerca d’Història Rural (Institut de Recerca Històrica de la Universitat de Girona) i els projectes de recerca coordinats «La desigualdad económica en el mundo rural y las pequeñas ciudades de la Cataluña Vieja bajomedieval a través de las fuentes notariales» (PGC-2018-100979-B-C21) i «La desigualdad económica en las ciudades catalanas y mallorquinas durante la baja Edad Media a través de las fuentes del impuesto sobre la riqueza» (PGC-2018-100979-B-C22).

Coordinadors: Lluís To Figueras, Pere Orti Gost i Pere Verdés Pijuan.

Lloc de realització: Facultat de Lletres de la UdG (Pl. Ferrater Mora 1, Girona).

Horari: Divendres a les 11.30 h.