Mikel Soberon Rodríguez

Nom i cognoms: Mikel Soberón Rodríguez

Categoria i afiliació: Doctorand a la Universitat de Girona

Dades de contacte: mikelsoberon@yahoo.es

Llicenciat en Història per la Universidad del País Vasco – Eukal Herriko Unibertsitatea (UPV-EHU) l’any 2001, Màster en Identitat Europea Medieval per la Universitat de Lleida i doctorand a la Universitat de Girona amb la tesi “El dret d’ancoratge i el port medieval de Barcelona (mitjan segle XV – inici segle XVI)” sota la direcció dels doctors Pere Orti i Roser Salicrú. Des de 2001 dedicat a l’arqueologia urbana a la ciutat de Barcelona i col·laborador en diverses ocasions amb el Museu d’Història de Barcelona (MUHBA), i amb especial atenció al camp de la història urbana medieval, al port de Barcelona, la navegació i la economia del període. Membre de l’equip de treball del grup d’investigació “Tripulacions, armaments, construcció naval i navegació a la Mediterrània medieval” (MINECO-HAR2013-48443-C2-1-P). Membre de la xarxa Salvador Riera per al foment de la recerca en història de la pesca marítima.

Publicacions més rellevants:

- «El dret d’ancoratge com a indicador del tràfic marítim de la ciutat de Barcelona, segles XV-XVI», comunicación presentada en el marco de las Jornadas MUHBA: “Barcelona en crisi? La ciutat al segle XV”, Barcelona, 18-20 de septiembre de 2017 (en prensa).

-  «La relació marítima entre el Maresme i Barcelona a mitjan segle XV», en El segle XV, temps de canvis i incerteses. Actes del Simposi In Maritima. 1r Simposi sobre història, cultura i patrimoni del Maresme medieval, Museu-Arxiu de Vilassar de Dalt, Vilassar de Dalt, 2017, pp. 79-99.

-  «Caixes i pontons. Els aspectes tècnics en la construcció del primer port medieval (1439-1455)», en Ramon Grau (coord.), Barcelona i el Mar. Homenatge a Antoni de Capmany, 1742-1813, Arxiu Històric de la Ciutat de Barcelona/Museu Marítim de Barcelona, Barcelona, 2014, pp. 125-138.

- Con Marcel Pujol, Yolanda Llergo, Santiago Riera, Ramón Julià Brugués y Marta Domínguez, «El Barceloneta I. Una embarcación medieval a tingladillo en Barcelona», Itsas memoria. Revista de estudios marítimos del País Vasco, 7 (2012), pp. 411-422.

- «El port baixmedieval de la ciutat de Barcelona: una visió des de l’arqueologia. L’escullera de 1477 i la troballa d’un vaixell tinglat», Quaderns d’Arqueologia i Història de la Ciutat de Barcelona, 6 (2010), p. 134-163.

Enllaços: