Lluís Sales Favà

Categoria i afiliació: Investigador associat al King's College London

Dades de contacte: sales.fava.lluis@gmail.com

Currículum:

Doctor en Història per la Universitat de Girona (2019), actualment treballacom a investigador associat al King's College de Londres en el marc d'un projecte de recerca sobre producció, comerç i consum de cera i de mel a l'Europa baixmedieval finançat pel Leverhulme Trust. S'ha especialitzat en l’estudi del crèdit privat i la morositat en contextos rurals durant la Baixa Edat Mitjana. Ha treballat amb documentació inèdita emanada de les corts jurisdiccionals locals d’àmbit civil per descriure els mecanismes a través dels quals es perseguien els impagaments, sostenint-se així el mercat del crèdit. En diferents publicacions ha ressaltat la capacitat de la pagesia servil catalana per involucrar-se en accions a la cort en defensa dels seus propis interessos econòmics. S’ha interessat també per altres esferes de les formes i nivells de vida dels pagesos, especialment a la ramaderia comercial i la compravenda de productes manufacturats a les viles-mercat del nord-est català.

Publicacions més rellevants:

- "The production and trade of wax in north-eastern Iberia, XIV - XVI c. The case of Catalonia. New approaches to the archeology of beekeeping" (in press). Archaeopress, 2021.

- "El Consell de Cent de Barcelona, una senyoria feudal en el territori. El cas de la vila de Sabadell (s.XV)". Arraona. 38, 2020, pp. 64.

- "La jurisdicció a Sabadell a la baixa edat mitjana. Estudi i edició d’un llibre de la cort del batlle, 1401-1404", Biblioteca d’Història Rural de la Universitat de Girona, Girona, 2019.

- (amb Xavier Marcó Masferrer) "Crèdit i estratègies comercials a les corts jurisdiccionals d'abast local", en  Pere Orti Gost i Pere Verdés Pijuan (eds.), El sistema financiero a finales de la Edad Media: instrumentos y métodos, Publicacions de la Universitat de València, València, 2020, pp. 283-314.

- "Masos i renda feudal en una baronia jurisdiccional. El cas de Caldes de Malavella al segle XIV", en Jordi Morelló Baget, Pere Orti Gost y Pere Verdés Pijuan (eds.), Renda feudal i fiscalitat a la Catalunya baixmedieval: estudis dedicats a Manuel Sánchez Martínez, Consejo Superior de Investigaciones Científicas-Institución Milà i Fontanals, Barcelona, 2018, pp. 647-682.

Enllaços:

Investigadors