Elvis Mallorquí

Categoria i afiliació: Professor associat de la Universitat de Girona

Dades de contacte: elvismallorqui@gmail.com

Currículum:

Historiador i professor d’ensenyament secundari, és Doctor en Història per la Universitat de Girona des de 2007. Ha publicat diversos treballs dedicats a l’evolució del territori i de la societat rural de les terres giornines entre els segles IX i XIV, així com les col·leccions documentals dels monestirs de Sant Miquel de Cruïlles (2000), Sant Pere de Galligants (2013) i del llinatge dels Cartellà, cavallers de Maçanet de la Selva (2015). També ha elaborat estudis sobre el delme al bisbat de Girona als segles medievals, amb un treball de divulgació sobre la qüestió publicat dins la col·lecció dels Quaderns de la Revista de Girona (2017). És coordinador i redactor de treballs d’història local sobre Riudellots de la Selva (2000), Sant Mateu de Montnegre (2003 i 2017), Santa Coloma de Farners (2010), Llagostera (2010 i 2014) i Lloret de Mar (2014). Entre els seus estudis cal comptar també els de toponímia i paisatge (2006) i amb els centrats en la xarxa viària històrica de la plana de la Selva (2015-2016).

Publicacions més rellevants:

- (Coordinador), Cinquanta-cinc llegües de passos oblidats i xarrabascos. Els camins històrics de la plana selvatana (la Selva i el Gironès), Centre d’Estudis Selvatans, Santa Coloma de Farners, 2015-2016 (en dos volúmenes).

- Pagesos i homes de mar de Lloret. Estudi i edició del capbreu de la Pabordia de Novembre de 1317-1320, Ajuntament de Lloret de Mar, Lloret de Mar, 2014.

- Col·lecció diplomàtica de Sant Pere de Galligants (911-1300), Fundació Noguera, Barcelona, 2013 (en dos volúmenes).

- Parròquia i societat rural al bisbat de Girona, segles XIII-XIV, Fundació Noguera, Barcelona, 2011.

- El Llibre Verd del bisbe de Girona (1362-1371). El delme i l’estructura feudal de la diòcesi de Girona al segle XIV, Diputació de Girona, Girona, 2011.

- Les Gavarres a l’edat mitjana. Poblament i societat d’un massís del nord-est català, CCG Edicions/Associació d’Història Rural de les Comarques de Girona/Centre de Recerca d’Història Rural de la Universitat de Girona, Girona, 2000.

Enllaços:

Investigadors